MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

WEC 30

World Extreme Cagefighting. Systerorganisation till UFC.

Moderator: mma forum mods

WEC 30

Inläggav jenk 05 sep 2007, 17:40

Jag skrev så här på bloggen...vad tror ni om matcherna?

"Då var det dags för WEC imorgon...vilken otrolig MMA-månad det är, som julafton för oss fantaster. Intresset för denna gala var på topp...då kom nyheten att Jens Pulver inte kunde delta på grund av skada. Jag var riktigt nyfiken på vad han skulle kunna prestera i en för honom mycket mer naturlig viktklass. Men den som väntar på nåt gott...njuter inte nu!

Rob McCullough vs Richard Crunkilton
30-årige McCullough är för närvarande WECs lättviktsmästare och han har varit riktigt het sen -02 (endast förlorat en match via split decision). Robs bas är hans stående insatser även om han visat på förbättringar inom brottningen och jiu-jitsun. Frågan är om han är bra nog allround för att fortsätta att vinna?

Utmanaren Crunkilton har förlorat en match i karriären och det är mot Hermes "aj i ankeln" Franca. Detta låter bra samtidigt som jag inte på rak arm känner igen någon av hans övriga motståndare...därför är det svårt att värdera erfarenheten. Jag tror att Crunkilton har övertaget på mattan i jämförelse med Razor.

Så frågan blir till slut, vart kommer denna matchen att utspela sig? På mattan eller stående? Jag vacklar fram och tillbaka...men fastnar för att matchen kommer att utspela sig på fötterna och att McCullough kommer att knocka Crunkilton. "Lets get crunk" får en helt ny betydelse...

Chase Beebe vs Rani Yahya
Inför UFC 74 så tippade jag mot oddsen på att Crane skulle kunna ge Huerta en ordentlig match utifrån Cranes utomordentliga submissionkunskaper...det gick ju som det gick. Nu känns det som om jag står inför samma val igen. Yahya besitter en massa schack-drag (Goldberg:iska för submissions/BJJ/grappling) på en hög nivå och kan liknas vid Crane. Beebe är den fightern av dem två som besitter mer allround kunskaper och kan liknas mer vid Huerta. Jag har lärt mig min läxa och tippar Beebe som vinnare eftersom bara BJJ inte är tillräckligt...fråga Crane.

Övriga matcher
När det gäller de andra matcherna och prelims/undercard så har jag begränsad kunskap om de fighters som går match och om ni är intresserade tycker jag att MMAWeekly har gjort en superb genomgång vars innehåll jag inte kan ifrågasätta. Luke Thomas har dock ett påpekande...".
jenk
Bantamweight

Återgå till WEC