av Akilleus 02 dec 2009, 16:00
Intressant tanke. Jag skulle tippa på Omar. Utan att någonsin ha träffat vare sig den ena eller den andra, så har jag snackat med duktigt folk som tränat tätt inpå med Omar, och uttryckt sig ganska exakt såhär: Han kan brottas jämnt med Martin Lidberg (vilket han tydligen gjorde/gör, eftersom Lidberg tränat en del på Pancrase), han kan thaiboxas jämnt med Jörgen Kruth. Han har klappat ut det ena BJJ-svartbältet efter det andra i sin karriär (huruvida det var med eller utan GI vet jag ej). Dessutom kan han foga ihop alla dessa bitar i MMA.
En annan jag pratade med berättade att när han rullade med Omar, så berättade Omar för honom hur han skulle dra ut honom och gjorde det gång på gång. Och den killen jag pratade med är inte direkt nybörjare på MMA.
Det som förvisso talar mot honom är väl just att han inte matchat på ett tag, men killen matchtränar dagligen med hyfsat kända namn inom svenska MMA-scenen, inga namn nämnda inga glömd. Tror inte direkt han har blivit ringrostig, det blir man först om man drar ner på träningen helt.