MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

Vem kan slå Brock?

Diskutera allt om UFC, Ultimate Fighting Championship.

Moderator: mma forum mods

Re: Vem kan slå Brock?

Inläggav Slash 10 sep 2009, 18:51

Läste det i en tråd på sherdog, alltså är det inte alls säkert att det är sant, mendet är åtminstone en rolig historia som jag definitivt inte har hittat på själv
Användarvisningsbild
Slash
Light-Heavyweight

Inläggav Slash 10 sep 2009, 18:59

Hittade tråden tror jag:P

"I met Brett Rogers

"I pushed him a bit to elaborate and he explained that when everyone got wind at the gym about Brock getting a title shot a few people thought it was too early and brock should not take it. He said "he didnt feel brock should take a fight not because he hadnt earned it but that Brock just was not quite ready for a fighter like Randy Couture."

Regardless Brock Lesnar agreed and he started helping Brock get ready for the fight. Being one of the HWs at the camp with good striking he was asked to be one of brocks sparring partners for the striking. He told me had been doing some Light Sparring and he cliped Brock with a grazing hook and Knocked him out.

"it was not a major ko but it was a quick flash ko ya know man i didnt put a whole lot on there I honestly was taking it light" he told me Brock got really upset and accused Brett of being jealous and got really angry but the trainers cooled things down and he didnt think much more of it.

"The next time we were sparring I could feel a lot of tension still working with Brock and ya know, He really started trying to hit me hard, I mean I understand he is training for a title fight and i have no problems sparring real hard but man, He was trying to really take my head off ya know.

"I told him to chill out after the first round and the second round he did the same thing, I dont want to brag or seem like a jerk man but Enough is enough so I tagged him real good and dropped him he was out cold like stiff cold for a second i thought i had killed him either way i just went to the back grabbed my stuff and told the trainers i was done with the place.

"when i left brock was still lying on the floor. At that point I thought about it and decided training there was gonna be too much of a distraction.""

och här är tråden

http://www.sherdog.net/forums/f44/brett ... m-1016471/
Användarvisningsbild
Slash
Light-Heavyweight

Inläggav ShogunRua 10 sep 2009, 19:22

haha
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Brawler 10 sep 2009, 21:07

Hahaha då är alltså Brett Rogers en bra motståndare för Fedor om det är sant :)
Användarvisningsbild
Brawler
Light-Heavyweight

Inläggav saerbarnet 10 sep 2009, 22:34

bah.. He said, she said som vanligt. Lägger ingen vikt på sånt där, speciellt inte när det är Sherdogs forum som är källan men å andra sidan tvekar jag inte en sekund på att Rogers skulle vara bättre än Lesnar stående.
Användarvisningsbild
saerbarnet
Light-Heavyweight

Inläggav mr.mac 13 dec 2009, 08:42

Brock har förlorat mkt av det bästa han hade med sjukdomen troligen (muskler) nu har han brottning kvar vilket nästan alla i MMA fajter redan har, vem som än möter Brock kommer garanterat ge honom mkt problem.

Just nu tror jag på att alla små HW kommer gå ner till LHW som Randy gjorde. Det tycker jag är smart för att HW divisionen är och borde vara full av stora killar som lessnar. Hoppas bara att alla fattar att det räcker inte med att vara duktig utan att man behöver rätt vikt och rätt mängd muskler för att hålla en jämn fajt med sådana som Shane och Lesnar. Mir förstodd det efter hans senaste fajt mot Brock, tror att där insåg han att det räcker inte med att kunna sin sak utan att man ska vägga 120kg och styrketräna så mkt det går. Mir kommer bli Champ igen tror jag och det märks på han att han blitt större och starkare.

Jag blev bannad mest pga mitt hat och tycke om Brock, men det ska inte hända igen, så hoppas jag inte gick över gränsen med det här svaret på frågan.
Senast redigerad av mr.mac 13 dec 2009, 13:22, redigerad totalt 1 gång.
mr.mac
Flyweight

Inläggav ShogunRua 13 dec 2009, 09:32

Det gjorde du genom att spoila resultatet i ett event som gick inatt!
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav mr.mac 13 dec 2009, 13:23

Läste om mitt inlägg och om inte du ändrat något så har jag faktiskt inte skrivit något om vem som van inatt. Skriver bara om det jag såg att Mir gjorde på Countdown.
mr.mac
Flyweight

Inläggav ShogunRua 13 dec 2009, 15:59

Ja jag har ändrat ditt inlägg, tänk på att man inte ska nämna något om någon match överhuvudtaget utanför spoilertråden för just den matchen/galan i spoilerdelen av forumet! strike 1
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav BiGBOSS 25 feb 2010, 02:12

1.Velasquez
2.Dos santos
3.Mir (blev imponerad mot Kongo)
Användarvisningsbild
BiGBOSS
Flyweight

Inläggav Dreamcatcher 26 feb 2010, 13:26

Tror att Cain Velazques har en skitbra chans, hans standup har improveat och han har galen kondition och wrestling. Det enda som talar emot honom är att Brock är en så gott som lika bra wrestlare (osäker på den punkten) men framförallt mycket större och mycket starkare. Jag skulle dock tippa på Cain om dom slogs.
Användarvisningsbild
Dreamcatcher
Flyweight

Inläggav saerbarnet 26 feb 2010, 13:30

BiGBOSS skrev:1.Velasquez
2.Dos santos
3.Mir (blev imponerad mot Kongo)

Dos Santos? Motivera gärna för jag ser inte hur han skulle kunna hålla det stående vilket är det område där han definitivt är mycket bättre än Lesnar. Hur bra JDS är från sin rygg är dock obekräftat.

Cain Velasquez har definitivt en chans att vinna bara han är tillräckligt bra i brottningen och Mir har redan vunnit en gång så han kan säkert göra det igen (tror dock inte det kommer hända men men)
Användarvisningsbild
saerbarnet
Light-Heavyweight

Inläggav ShogunRua 26 feb 2010, 14:46

Spontant känner jag att Velasquez är för liten för att brottas med Brock. Ja han är säkert en minst lika bra brottare men det känns som att brock har rätt många kilo muskler på cain?
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Kane 26 feb 2010, 16:54

Randy couture lyckades ju rätt bra i brottningen mot Lesnar, och han vägde väl in på 220 pounds eller nåt, så helt omöjligt ska det väl inte vara för velasquez ändå.

Dos Santos har ingen större chans mot Brock, tyvärr.

Det jobbiga med läget är att vem Brock än slår kommer han anses vara bättre än Fedor av många... Jag tror ju iofs att Fedor hade förlorat mot Brock, men han har ju en mycket mer imponerande karriär.
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav ShogunRua 26 feb 2010, 17:50

Kane, mannen med de mest framstående mancrushes :) Anser man att en fighter som är 6-1 och har slagit antingen en av två herrar med tveksam erfarenhet och få matcher eller alternativt en herre som vederbörande redan har slagit en gång på förnedrande manér.. ja då ger jag inte mycket för den åsikten
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav DizordA 26 feb 2010, 18:08

Kane skrev:Det jobbiga med läget är att vem Brock än slår kommer han anses vara bättre än Fedor av många... Jag tror ju iofs att Fedor hade förlorat mot Brock, men han har ju en mycket mer imponerande karriär.

Har lite svårt att se hur Lesnar har något att komma med alls om han skulle möta Fedor. Jag tror knappast han skulle submitta Fedor eller köra GnP för att vinna så all markfight är borträknat. Stående tror jag inte heller han har mycket att komma med om han inte får in en slag som Fujita och lyckas avsluta. Dock kanske om han utnyttjar sin storlek och gör en tråkig match där and bara ligger och pressar så han vinner på desicion.

Tror även många i UFCs HW skulle klara av Lesnar. Velasquez, Carwin, Dos Santos, Minotauro (Om han inte blivit för gammal). Även Mir kan väl eventuellt räkna in.

Tror nog att Brock Lesnar kommer försvinna rätt snart då han ändå bara gått 5 matcher och även om han har tungviktsbältet tycker jag att han måste besegra Velasquez och Carwin för att kunna förtjäna en plats på topplistorna.

Utanför UFC tror jag nog Fedor, Overeem, Barnett och kanske Werdum hade haft chans. Dock hade det varit kul att se Jeff Monson i UFC nu med tanke på hur liten(längd) han skulle vara i jämförelse med t.ex. Carwin och Lesnar. Fast Monson har nog tyvärr inte mycket att komma med längre.
DizordA
Welterweight

Inläggav Kane 26 feb 2010, 21:18

Jag tror att Lesnar hade tagit ner och GnPat ut Fedor, eller kanske fått in ett slag och sedan avslutat. Tror inte att Fedor skulle kunna submitta Lesnar, han är för stark, snabb och (antagligen) tränar väldigt mycket sub-defence.

angående andra fighters är Lesnar för mig favorit mot alla, men du har rätt i att Overeem, Carwin, Velasquez hade haft en chans. JDS, Nog och Werdum hade däremot varit mer eller mindre chanslösa imo. Barnett behöver vi inte ens snacka om eftersom han antagligen aldrig kommer hamna i UFC.

Shogun, ja hela min värld hade blivit omkullkastad om Fedor hade förlorat. Hoppas verkligen han slutar innan han drar på sig en förlust. Han är GUD.
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav p41n 27 feb 2010, 12:21

Kane skrev:...han är för stark, snabb och (antagligen) tränar väldigt mycket sub-defence.

Brock har bara kört mot en som kör med submission gamet och det är Mir. Tråkigt att det inte finns fler som förlitar sig på subs. Tror att en HW med Mouy Thai och BJJ i grunden kan ta Brock. Men hur många såna finns det för tillfället? :?
Användarvisningsbild
p41n
Welterweight

Inläggav Simpaett 27 feb 2010, 17:35

Jag tror tim sylvia hade spöat Brock, äventuellt Cain Velasquez
Användarvisningsbild
Simpaett
Welterweight

Inläggav Kane 27 feb 2010, 17:59

Haha sylvia, den var bra :D
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav p41n 27 feb 2010, 20:16

Simpaett skrev:Jag tror tim sylvia hade spöat Brock

Undra vad Fedor hade gjort med Brock då :wink:
Användarvisningsbild
p41n
Welterweight

Inläggav Krang 27 feb 2010, 21:43

Tim Sylvia är en av dom jag skulle säga har extremt liten chans mot Brock.
Krang
Middleweight

Inläggav DizordA 28 feb 2010, 12:08

Kane skrev:Jag tror att Lesnar hade tagit ner och GnPat ut Fedor, eller kanske fått in ett slag och sedan avslutat. Tror inte att Fedor skulle kunna submitta Lesnar, han är för stark, snabb och (antagligen) tränar väldigt mycket sub-defence.

angående andra fighters är Lesnar för mig favorit mot alla, men du har rätt i att Overeem, Carwin, Velasquez hade haft en chans. JDS, Nog och Werdum hade däremot varit mer eller mindre chanslösa imo. Barnett behöver vi inte ens snacka om eftersom han antagligen aldrig kommer hamna i UFC.

Shogun, ja hela min värld hade blivit omkullkastad om Fedor hade förlorat. Hoppas verkligen han slutar innan han drar på sig en förlust. Han är GUD.

Tror knappast att Brock skulle lyckas vinna med GnP. Tror inte Brocks styrka eller storlek kommer påverka Fedor särskilt mycket då han ändå har mött stora killar. Ta en titt på matchen mot Brett Rogers som är större än Brock och Fedor hade väl knappast några större problem i den matchen trots storleken och styrkan han mötte. Det enda som skulle göra att Fedor fick stryk av Brock är ringrost.

JDS, Nog och Werdum tror jag har en chans mot Brock dock är den absolut inte lika stor som Velasquez eller Carwin.
DizordA
Welterweight

Inläggav Kane 28 feb 2010, 13:57

Man kan inte jämföra Rogers med Lesnar. Lesnar är en brottare, rogers är en brawler. Sen har lesnar bättre fysiska egenskaper än rogers.
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav DizordA 01 mar 2010, 13:13

Kane skrev:Man kan inte jämföra Rogers med Lesnar. Lesnar är en brottare, rogers är en brawler. Sen har lesnar bättre fysiska egenskaper än rogers.

Storleksmässigt går det jämföra men sen hur dom fightas är en annan femma.
DizordA
Welterweight

FöregåendeNästa

Återgå till Ultimate Fighting Championship