MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

Mest överskattade i UFC?

Diskutera allt om UFC, Ultimate Fighting Championship.

Moderator: mma forum mods

Re: Mest överskattade i UFC?

Inläggav Brassetok 10 jan 2010, 10:06

Angående Lytle så är det väl ingen som har några förväntningar på honom förutom att dem troligtvis kommer få en jäkligt bra match. Ingen tror att han ska hamna på världens winning streak och gå för titeln direkt.

En kille jag har svårt för och som jag anser är överskattad: Joe Stevenson. Svårt att sätta fingret på vad det är som stör mig. Men han har ju en jäkla förmåga att bara råka hamna i topp skiktet och sen verkar han inte kunna lämna det.
Brassetok
Welterweight

Inläggav Dala 10 jan 2010, 22:17

Brassetok skrev:Angående Lytle så är det väl ingen som har några förväntningar på honom förutom att dem troligtvis kommer få en jäkligt bra match. Ingen tror att han ska hamna på världens winning streak och gå för titeln direkt.

En kille jag har svårt för och som jag anser är överskattad: Joe Stevenson. Svårt att sätta fingret på vad det är som stör mig. Men han har ju en jäkla förmåga att bara råka hamna i topp skiktet och sen verkar han inte kunna lämna det.

Han råkar väl vinna över rätt folk, sen han började träna hos Greg Jackson har han ju sett jävligt vass ut tycker jag, han hör definitivt hemma i topp 5 i LW iaf.
Användarvisningsbild
Dala
Welterweight

Inläggav Brassetok 12 jan 2010, 15:55

Nja tror att minst sex stycken i lättvikten slår Joe. Men jag ser honom inte som en contender. Men bra det är han men jag tycker UFC matchar honom lite väl högt på carden. Men bra det är han.
Brassetok
Welterweight

Inläggav Dreamcatcher 01 mar 2010, 21:22

Brock Lesnar
Användarvisningsbild
Dreamcatcher
Flyweight

Inläggav Kane 01 mar 2010, 23:05

haha motivering på Lesnar?
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav Starfighter 02 mar 2010, 11:17

Hehe jag kan förstå hatet men att säga överskattad vet jag inte med tanke på att karln är champ och har försvarat sitt bälte. :)
Användarvisningsbild
Starfighter
Heavyweight

Amatör Record: 1-1-0

Inläggav mr.mac 08 mar 2010, 15:12

överskattad? jo Muskel Berget Brock.
mr.mac
Flyweight

Inläggav Starfighter 08 mar 2010, 15:20

mr.mac skrev:överskattad? jo Muskel Berget Brock.

Ni som hela tiden påstår att Brock är överskattad. Kan ni inte formulera er bättre än bara säga att han är det. Förklara lite mer VARFÖR ni tycker så.

Jag ogillar också Brock, men att ta ifrån honom hans meriter är lite fånigt tycker jag. Även fast jag hoppas att han förlorar varje gång jag ser honom.
Användarvisningsbild
Starfighter
Heavyweight

Inläggav Fimpen 09 mar 2010, 21:45

Brock är inte överskattad, han pissar på alla :P

Överskattade fighters ja då har du :
Mick Swick
Joe "Daddy" Stevenson
Fimpen
Welterweight

Inläggav locatedmma 09 mar 2010, 23:41

Rolles Gracie, hans match var otroligt dålig.

Mest överskattad vet jag inte, men eftersom jag läste på många ställen att han skulle bli den nästa dominerande gracien i UFC.. så blev de mitt beslut. Plus hans match va hemsk.
locatedmma
Welterweight

Inläggav mr.mac 10 mar 2010, 16:22

Jag vill inte bli bannad från forumet igen, så det här är enda gången jag skriver det.

Brock lesnar har ingen teknik, han är bara stor och klumpig, han är nog snabb men det är rätt många i HW nu för tiden tycker jag. Han har dålig stand up, han kan inte brottas så bra med tanke på att han hade problem med någon så liten som randy och hans enda styrka är att han är stark och stor, han är en roy nelson.

Se matchen som roy har gått, han lägger sig ovanpå och slår tills matchen blir stoppad. Två skillnader mellan brock och roy, Roy är en MMA fighter Brock är en wanna be MMa fighter, Roy är fet (men 120kg) och brock har muskler (120kg)

Lägger de sig på någon som ligger under 120kg så är det klart sedan. Man behöver ej vara bra på mma eller ha teknik alls för att lägga sig på nån som väger mindre och slå tills man inte orkar mer. Nu säger jag inte att roy inte har teknik för han är ju bra på MMA.

Fler exempel: Marcus jones, han är stor och hans styrka var att ta ner någon och lägga sig på den och slå han hade lite problem med matt. Brock är lite bättre än Marcus Jones men fortfarande ingen MMA fighter.

Frank har förstått hur viktigt det är att gå upp vikt och styrka så nu håller han på att bli muskel berg han med. Senaste matchen mot kongo vägde han runt 119 eller 118 kg om jag inte mins fel, och det gick ju rätt bra för han. Det ska bli kul när Brock möter någon som väger lika mkt som han.

Jag tror att brock kommer vinna alla matcher mot de som väger mindre än han gör, tyvärr...
mr.mac
Flyweight

Inläggav ShogunRua 10 mar 2010, 16:34

Precis.. brock är snabb men eftersom ett par andra HWs också är snabba så får han inte tillgodoräkna sig det som en positiv talang. Det får man bara om man är helt ensam om en speciell förmåga. Och Roy Nelson fick sitt svarta bälte i brasiliansk jiu-jitsu på postorder så det får han inga poäng för om vi ska uppskatta grapplingförmåga.

Överskattad är kanske fel ord, däremot så tror jag inte att Lesnar är den bästa tungviktaren i världen trots att han har bältet i UFC. Han är fortfarande otestad stående t.ex
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav drue 11 mar 2010, 01:45

Även Marcus Jones segrar på sub var väl helt enkelt något han bara råkade snubbla in i I suppose. För övrigt är det skönt att jag har börjat med BJJ istället för MMA, eftersom jag där utan större problem kan låsa ut folk som är avsevärt mycket större och starkare (100+ kilo muskler mot mina 70-) för att jag är mer teknisk än de. Hade det varit MMA så hade ju utgången varit en helt annan. Citat: "Man behöver ej vara bra på mma eller ha teknik alls för att lägga sig på nån som väger mindre och slå tills man inte orkar mer."

Phew.
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Inläggav Kane 11 mar 2010, 14:43

även om jag håller med dig här drue verkar det som du har varit lite grumpy de senaste dagarna, what's up with that?
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav saerbarnet 11 mar 2010, 15:54

mr.mac skrev:Jag vill inte bli bannad från forumet igen, så det här är enda gången jag skriver det.

Brock lesnar har ingen teknik, han är bara stor och klumpig, han är nog snabb men det är rätt många i HW nu för tiden tycker jag. Han har dålig stand up, han kan inte brottas så bra med tanke på att han hade problem med någon så liten som randy och hans enda styrka är att han är stark och stor, han är en roy nelson.

Se matchen som roy har gått, han lägger sig ovanpå och slår tills matchen blir stoppad. Två skillnader mellan brock och roy, Roy är en MMA fighter Brock är en wanna be MMa fighter, Roy är fet (men 120kg) och brock har muskler (120kg)

Lägger de sig på någon som ligger under 120kg så är det klart sedan. Man behöver ej vara bra på mma eller ha teknik alls för att lägga sig på nån som väger mindre och slå tills man inte orkar mer. Nu säger jag inte att roy inte har teknik för han är ju bra på MMA.

Fler exempel: Marcus jones, han är stor och hans styrka var att ta ner någon och lägga sig på den och slå han hade lite problem med matt. Brock är lite bättre än Marcus Jones men fortfarande ingen MMA fighter.

Frank har förstått hur viktigt det är att gå upp vikt och styrka så nu håller han på att bli muskel berg han med. Senaste matchen mot kongo vägde han runt 119 eller 118 kg om jag inte mins fel, och det gick ju rätt bra för han. Det ska bli kul när Brock möter någon som väger lika mkt som han.

Jag tror att brock kommer vinna alla matcher mot de som väger mindre än han gör, tyvärr...

Bild

Är det du macsacre?
Användarvisningsbild
saerbarnet
Light-Heavyweight

Inläggav drue 11 mar 2010, 18:34

Kane skrev:även om jag håller med dig här drue verkar det som du har varit lite grumpy de senaste dagarna, what's up with that?

Har blivit lite trött på att ignorera/snällt bemöta sådant som inte är uppbyggligt för forumet. Detta kanske inte gagnar någon i längden heller, men ibland blir det för mycket. Har släppt på trycket lite nu och ska vara en (någorlunda) snäll pojke framöver. Att basha sådant som i mina ögon är rent oklokt kommer dock alltid vara en favorit :)
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Inläggav Simpaett 11 mar 2010, 20:41

Brock spöa Herring, det är ingen lite kille det.

Mest överskattade MMA fightern måste fan va Ken Shamrock, Så jävla usel.

i UFC är det utan tvekan Shane Carwin.. Vafan har han gjort igentligen? Han spöa Gonzaga, men höll på att bli knockad, sen har han spöat lite Tomato cans.
Användarvisningsbild
Simpaett
Welterweight

Inläggav drue 12 mar 2010, 00:07

Simpaett skrev:Mest överskattade MMA fightern måste fan va Ken Shamrock, Så jävla usel.

haha, true that! Få har väl varit mindre förtjänta av smeknamnet "The World's Most Dangerous Man"? Knappt ens när det begav sig gällde det ju.
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Inläggav Starfighter 12 mar 2010, 08:36

I mina ögon så VAR Houston Alexander extremt överskattad. Log stort när han blev totalt överkörd av Thiago Silva.
Dock så har väl folk insett det nu då han inte längre fightas på samma nivå. Matchen emot Kimbo såg ahn ju rädd ut.

Gonzaga är en annan överskattad snubbe. En lyckospark i kolan på Cro Cop sen var han världens grymmaste fighter (iofs så visste ingen då att Cro Cop var på dekis).

De två är väl dock inte så överskattade idag. Då de inte fightas i toppen av sina divisioner. Carwin är ett bra namn. Jag tror han e lite överskattad. Vilka har han vunnit över? Nobodies, han har krut i nävarna, men han väger ju 125kg också så...Jag tror han kommer torska rejält emot Mir, känns som att om det passerar 2-3 min i första ronden så har Mir vunnit den.
Användarvisningsbild
Starfighter
Heavyweight

Inläggav Dala 12 mar 2010, 16:04

Fimpen skrev:Brock är inte överskattad, han pissar på alla :P

Överskattade fighters ja då har du :
Mick Swick
Joe "Daddy" Stevenson

Swick kan jag hålla med om, men det finns ingen som hypar Stevenson, jag är den enda som jag vet som tycker det är kul att se honom fightas, alla andra hatar honom och tycker att han suger, inte direkt överskattad.
Användarvisningsbild
Dala
Welterweight

Inläggav sinner 18 mar 2010, 22:29

Swick, Forrest Griffin, Keith Jardine..tycker att de är mest överskattade..
Användarvisningsbild
sinner
Lightweight

Inläggav Fimpen 19 mar 2010, 11:05

Bra sagt, glömde skricka Keith Jardine förut. Han är extremt överskattad, men tycker synd om han för han har losat så mycket på de sista
Fimpen
Welterweight

Inläggav Krang 19 mar 2010, 14:18

Starfighter skrev:Gonzaga är en annan överskattad snubbe. En lyckospark i kolan på Cro Cop sen var han världens grymmaste fighter (iofs så visste ingen då att Cro Cop var på dekis).

Det är väll ingen som förväntar sig att Gonzaga ska bli champ nu längre. Han är fortfarande jävligt bra men hans svaghet är väll att han tenderar att vika ner sig. Ingen toppfighter i världen skulle hur som helst gå säker mot Gonzaga.
Krang
Middleweight

Inläggav Shoguns 01 apr 2010, 14:06

Rich Franklin
Forrest Griffin
Rashad Evans
Frank Mir
Randy Couture
Shoguns
Flyweight

Inläggav Fimpen 01 apr 2010, 16:40

Frank mir och Randy Couture ?:S

Tycker jag absolut inte, Frank e hög klass. Alla kan bli knockade.
Randy är 46år och har kört över de flesta
Fimpen
Welterweight

FöregåendeNästa

Återgå till Ultimate Fighting Championship