MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

gubbens träning

Skriv om hur du tränar och sköter din kost. Din egen journal.

Moderator: mma forum mods

Re: gubbens träning

Inläggav Anders K 09 feb 2010, 10:12

Söndag 7/2. Idag drog jag till Nässjö Grappling Center för ett MMA seminarium som min gode vän Ulf Elm höll i. Det var fokus på teknik och taktik på att gå från stående till clinch och vidare tii nertagningar. Mycket bra pass!!!
Måndag 8/2. På förmiddagen blev det shootfighting,sparring drillar. Först boxning med nertagningar sedan clinch med nertagningar och sist sparrade vi enligt shootfighting reglerna. Det var jobbigt idag :D
På kvällen blev det thaiboxning,idag körde vi mitts både teknik inriktat och som konditions träning. Hade lite ont i knät så att knäa mittsen var lite smärtsamt idag,då kan man ju stå över det....men det som inte dödar...
Tisdag 9/2. Löpning på morgonen,skönt att det inte är så jävla kallt nu! I kväll blir det nog boxning :D
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 12 feb 2010, 07:17

Tisdag 9/2. Boxning på kvällen,bra pass först teknik på pads sedan sparring. Kändes bra idag :D
Onsdag 10/2. Ett kortare fys pass på dagen följt av thaiboxning på kvällen. Vi tränade mycket på sparkar på detta passet.
Torsdag 11/2. Fys pass på morgonen bestående av armhävningar situps benböj osv. Sedan på kvällen körde jag boxning. I kväll låg tonvikten på förflyttning efter en slag serie. Vi sparrade även några ronder.
Kul med de stående passen,vill bara ha lite mer grappling....
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 13 feb 2010, 18:52

Fredag 12/2. Idag blev det ett konditions pass,45 minuter på löpbandet följt av 15 min säck och sedan fysövningar i 15 minuter.
Lördag 13/2.I dag blev det ett kort men intensivt fys pass på 45 minuter.
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Ola la 14 feb 2010, 12:23

Farbror håller ju uppe en galen träningsmängd. Glöm inte att det finns en hel del förpliktelser när man fyllt 35, man ska låta den fysiska pondusen bli tydligare vilket måste vara svårt med den träningsmängden. Man måste ha tid att prata om hur allt var bättre förr, fast tuffare och jobbigare, svära över krämpor och ungdomarnas jäkla energi och dåliga musiksmak. Om du ska hålla på och träna som vi gjorde för tio år sedan så lär du inte hinna med dessa viktiga göromål samtidigt som du får oss andra farbröder att se dåliga ut.

Ola la
Ola la
Nybörjare

Inläggav Anders K 17 feb 2010, 04:59

Ja du Ola jag kör nu efter teorin "Its better to burn out than to fade away" :twisted:
Söndag 14/2. Idag var jag och körde ett pass på Sbjja i Jönköping. Mycket hyggliga grabbar!! Vi rullade och jag körde även lite fys med kettlebells :D
Måndag 15/2. Dagpass shootfighting,idag körde vi mest sw sparring. Det var kul och det gick rätt bra.
Kvällspass thaiboxning. Ett teknik pass där vi körde igenom 3-4 olika armbågstekniker på pads. Tyvärr är det ju lite svårt att köra armbågar när man sparrar...
Tisdag 16/2. Ett kort men ganska intensivt fyspass på förmiddagen. På kvällen blev det boxning. Först en del övningar i att rulla undan med skallen och röra sig undan slagen. Sedan sparring med olika upgifter i ronderna.
Peace!
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 22 feb 2010, 04:04

Onsdag 17/2. Idag reste jag och min sambo bort några dar,men jag han ett pass säck och fys på förmiddagen.
Torsdag 18/2. Ett fys pass på ett "vanligt" gym.....man fick en del skumma blickar när man inte bara kör biceps övningar :D
Fredag=vila.
Lördag 20/2. Åkte in till Titans i Växjö och körde ett Bjj pass(no gi),vilket var skitkul!! Passade även på att svinga kettlebells.
Söndag vila. Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav xynd 22 feb 2010, 16:11

mycket tid för träning verkar det som :) vad jobbar du med?
Användarvisningsbild
xynd
Site Admin

Inläggav Anders K 23 feb 2010, 04:50

Jag jobbar natt som personlig assistent,blir mellan två-tre nätter i veckan. Så det blir ju en del tid över :D
Måndag 21/2. Dagpass shootfighting,vi sparrade sw och körde säck och fys. Skön start på veckan. På kvällen var det thaiboxning,idag körde vi mycket frontsparkar på mitts plus en del slag och rundsparkar. Givetvis fys på slutet.
Farsan nänmde i helgen att jag från första klass till nionde klass hatade idrotten i skolan...men fotboll och innebandy är inte riktigt min grej...
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 23 feb 2010, 04:50

Jag jobbar natt som personlig assistent,blir mellan två-tre nätter i veckan. Så det blir ju en del tid över :D
Måndag 21/2. Dagpass shootfighting,vi sparrade sw och körde säck och fys. Skön start på veckan. På kvällen var det thaiboxning,idag körde vi mycket frontsparkar på mitts plus en del slag och rundsparkar. Givetvis fys på slutet.
Farsan nänmde i helgen att jag från första klass till nionde klass hatade idrotten i skolan...men fotboll och innebandy är inte riktigt min grej...
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 23 feb 2010, 04:52

Datorer är nog inte heller min grej när jag skickar samma saker flera gånger...
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 27 feb 2010, 06:16

Tisdag 23/2. Shootfighting pass,stående brottning med nedtagningar. Både kul och nyttigt! Fick en rejäl flygtur,
men jag ströp ut samma kille senare.....så det jämnade ut sig!
Onsdag 24/2. Ett fys pass på dagen och thaiboxning på kvällen. På thai passet körde vi mycket kontringar mot rundsparkar.
Torsadg 25/2. Fys pass på dagen och sedan boxning på kvällen. På boxningen körde vi sparring på närdistans och övningar i att glida undan slag,vilket endast är lätt i teorin!
Fredag 26/2. Idag var jag sliten men körde ändå ett pass thai boxning (det är ju så jävla kul) Långa och jobbiga serier på mittsarna stod på schemat idag :D
På lördag blir det vila...
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 05 mar 2010, 04:52

Söndag 28/2. Ett kort fys pass på gymet.
Måndag 1/3. Ett fys pass på förmiddagen följt av thaiboxning på kvällen. Teknik pass idag då vi nötte på grunderna,det skadar ju inte!
Tisdag 2/3. Löpning på förmiddagen. På kvällen ett pass shootfighting. Teknik pass där vi tränade på en del submissions. Även en hel del sparring.
Onsdag 3/3. Fys pass på förmiddagen och thaiboxning på kvällen. Idag körde vi mycket sparring först bara i clinch sedan med sparkar och slag. Några ronder säck som avslutning.
Torsad 4/3. Fys pass på förmiddagen och boxning på kvällen. Mycket träning på sidoförflyttningar. Även ett gäng ronder sparring.
Visst är det kul med kampsport!!!
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 10 mar 2010, 04:35

Fredag 5/3. Idag hann jag köra ett säck och fys pass innan det bar av till Stockholm för lite semester.
Lördag och söndag blev vilo dagar.
Måndag 8/3. Fyspass på förmiddagen och thaiboxning på kvällen. Drillar och teknik på mitts.
Tisdag 9/3. Löpning på dagen och boxning på kvällen. Idag var det jobbigt som fan...drillar med förflyttningar, duckningar osv. Sparring på slutet,lyckades clincha upp och få dubbla underhooks....kanske inte så snyggt i
boxning! Men jag var ju trött...
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 11 mar 2010, 04:11

Onsdag 10/3. Ett svettigt thaiboxnings pass på kvällen :D Mycket sparkar på mitts och kontringar med sparkar. Även säck och fys hann vi med!
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 12 mar 2010, 10:13

Torsdag 11/3. Boxning på kvällen,sparring med olika teman. Ett av mina teman var att undvika stryk....gick sådär! För min del så märker jag att sparringen (stående eller grappling) flyter mycket bättre när man verkligen kör regelbundet. Ser redan fram emot nästa pass!
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 15 mar 2010, 04:12

Fredag 12/3. Dagpass thaiboxning,ett svettigt mitts pass med mycket sparkar. Det börjar lossna nu med sparkarn för några av killarna.
Lördag 13/3. Ettkortare säck och fys pass. Försökte hålla högt tempo i ronderna på säck.
Söndag 14/3. Idag åkte jag till Huskvarna och körde ett mma pass. Teknik i början med fokus på benlås. Det var kul! Sedan ett gäng ronder sparring (grappling). Sen körde vi även stående sparring. Mycket kul att köra med grabbarna i Huskvana :D
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 16 mar 2010, 05:31

Måndag 15/3. Thaiboxning i kväll. Ordentlig uppvärmning och sedan mitts följt av boxnings sparring. Bra tempo på passet idag,fys som avslutning :D
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 20 mar 2010, 04:49

Tisdag 16/3. Ett pass shootfighting i kväll. Uppvärmning efter det rullade vi några ronder. Sedan övade vi på rundsparkar mot kropp och ben och även nån kontring. Ett gäng ronder stående sparring avslutar passet.
Onsdag 17/3. Ett kortare fys pass inleder dagen. På kvällen blir det thaiboxning där vi kör halva passet sparring och resten med mittsar. Hårt,svettigt och kul!
Torsdag 18/3. Fys pass på förmiddagen även idag. Boxning på kvällen,ett rejält fys pass med mitts och säck på slutet.
Fredag 19/3. Dagpass thaiboxning,lite samma tema som i onsdags. Mitts och sparring även intervall på säck och mag och nack träning.
Lördag och söndag blir det vila,kan behövas då jag nu har ont i båda knäna och är allmänt sliten....
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 26 mar 2010, 05:27

Måndag 22/3. Ett kort fys pass på fm följt av thaiboxning på kvällen.
Tisdag 23/3. Thaiboxning på fm och boxning på kvällen,
Onsdag 24/3. Säck och fys på dagen.
Torsdag 25/3. Samma som tisdagen(thai på fm och boxning på kvällen).
Nu tänker jag inte skriva på ett tag då jag tycker att det är svårt att skriva nåt vettigt!!!
Peace på er!!!
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 07 maj 2010, 04:08

Tjena! Än har jag inte lagt av....
Måndag 3/5. Ett kort säckpass på dagen och thai boxning på kvällen.
Tisdag 4/5. Bjj passs på dagen och ett kort fys pass på kvällen.
Onsdag 5/5. Löpning på dagen och thai boxning på kvällen.
Torsdag 6/5. Fys på dagen och boxning på kvällen.
I dag fredag 7/5 är planen ett shootfighting pass och ett thai boxnings pass......ska bli kul!
Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav eidos- 07 maj 2010, 07:38

Jävlar vad du kör hårt! 5 raka dagar!
Användarvisningsbild
eidos-
Site Admin

Inläggav xynd 07 maj 2010, 16:46

vill se dej tävla mer, kan ola kan du! :)
Användarvisningsbild
xynd
Site Admin

Inläggav Anders K 12 maj 2010, 04:35

Jag ska nog vara med på nån bjj eller sw tävling till hösten,eller tidigare...
Man är ju i rätt bra form för sin ålder. Hittills den här veckan har jag tränat så här.
Måndag shootfighting på förmiddagen och thaiboxning på kvällen.
Tisdag bjj på dagen och boxning på kvällen.
Peace!!
Anders K
Bantamweight

Inläggav Anders K 24 jul 2010, 04:20

Måndag 19/7 Jiu-jitsu (no gi)
Tisdag 20/7 Shootfighting
Onsdag 21/7 shootfighting
Torsdag 22/7 Shootfighting
Fredag 23// Fys pass
Än har inte guibben blivit inlagd på långvården......Peace.
Anders K
Bantamweight

Inläggav xynd 24 jul 2010, 15:11

kan du inte filma lite i från passen?
Användarvisningsbild
xynd
Site Admin

Föregående

Återgå till Träningsjournal