Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m
Moderator: mma forum mods
Vandraren skrev:Jo, det är obehagligt att få slag mot ansiktet. Men jag tror det är lika obehagligt med som utan hjälm. På min klubb kör vi sparring med 12oz utan hjälm. Vill man köra lite tuffare kanske hjälm och 16oz är att föredra, jag vet inte.
Satsa mer på teknik än styrka är mitt råd. Fast jag vet inte. Är nybörjare själv, pratar bara ifrån mina egna begränsade erfarenheter typ.
FortuN skrev:Vandraren skrev:Jo, det är obehagligt att få slag mot ansiktet. Men jag tror det är lika obehagligt med som utan hjälm. På min klubb kör vi sparring med 12oz utan hjälm. Vill man köra lite tuffare kanske hjälm och 16oz är att föredra, jag vet inte.
Satsa mer på teknik än styrka är mitt råd. Fast jag vet inte. Är nybörjare själv, pratar bara ifrån mina egna begränsade erfarenheter typ.
Är glad bara jag får tips, så gör absolut inget.
Vad tycker du om benskydd? Är det något att skaffa tycker du?
FortuN skrev:Tänkte beställa från Jabb.se
Är det en bra sida att ha o göra med? Kommer nämligen kosta enheldel på beställningen då det är mycket samtidigt.
Tack på förhand!
FortuN skrev:Den handsken för 299 finns tyvär inte i större storlek.
Är då annars Chokem MMA boxing gloves 599 kronor bra?
Och om du tycker det är slöseri på pengar på tandskydd, kanske ORPO Silver?
Brushi skrev:FortuN skrev:Den handsken för 299 finns tyvär inte i större storlek.
Är då annars Chokem MMA boxing gloves 599 kronor bra?
Och om du tycker det är slöseri på pengar på tandskydd, kanske ORPO Silver?
Jag tycker verkligen inte att det är slöseri att lägga ner lite pengar på ett bra tandskydd. De för trettio kronor brukar sitta lite sådär...
Jag kan rekommendera OPRO Silver! Kostar 139 kr på jabb.se och sitter skitbra!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster