MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

Intresserad av MMA? Registrera dig i forumet

BJ Penn vs. Aldo?

Här diskuteras de rykten som florerar kring MMA och övrig kampsport.

Moderator: mma forum mods

BJ Penn vs. Aldo?

Inläggav zeddiz 23 dec 2009, 19:00

WEC 145 pound champion, Jose Aldo has given his thoughts on a potential fight with UFC lightweight champion, B.J. Penn down the line, but explained first things first, he needs to defend his own crown.

Speaking via Terra Magazine, Aldo said:

“I think this is good. All the people speaking about me, saying I have chance of beating him (BJ Penn). I guess everything is great, but coming back to the reality, I first need to defend my belt and prove many times I am the champion. Who knows I can fight him and even win in the future? I would do what I like that is go towards the opponent and trade hits with him.”

Aldo defeated Mike Brown just last month to be crowned featherweight champion of the WEC. He is currently awaiting word on who his next opponent will be, a question that could be answered next month when former champion, Urijah Faber takes on Raphael Assuncao at WEC 46.

http://www.mmabay.co.uk/Story%2003934.html
"Belive in the power of one" -Evan tanner
Användarvisningsbild
zeddiz
Champion

Re: BJ Penn vs. Aldo?

Inläggav drue 23 dec 2009, 23:08

Visst är han grym, sjukt explosiv och har galna tekniker. Men inte att han skulle ha skuggan av en chans mot Penn. Penn är överlägsen stående, har helt okej brottning (är mycket svår att ta ner!) och är otäck på marken. Nej nej Aldo, sikta in dig på att rensa ut 145 och 155 i WEC istället.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Inläggav ShogunRua 24 dec 2009, 16:40

Nej han skulle nog ha tagit sig vatten över huvudet där, men det är väl bara hype kan jag tänka mig.
elbows Clay, elbows Clay
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Virre 25 dec 2009, 11:05

Det vore ju i alla fall en lite rolig match, även om jag inte tror Penn får några större problem med Aldo.

Penn har ju rensat 155 så totalt att det är tråkigt.
Virre
Flyweight

Inläggav ShogunRua 25 dec 2009, 15:56

Det finns test kvar för BJ i 155 men Aldo är inte där, dom är ju inte ens i samma organisation..
elbows Clay, elbows Clay
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Kane 27 dec 2009, 00:33

låter oerhört farfetched..
Machida - Förbarmaren, Den Barmhärtige, Konungen, Den Mäktige, Allsvåldige
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav H4z3 01 jan 2010, 12:36

Vilka test Shogun?
Och nej Aldo är verkligen inte en av dem.
De i WEC är sjukt bra, men bara mot varandra.

WEC är i mina ögon en division lägre än UFC, och då menar jag inte bara viktklassmässigt..
H4z3
Middleweight

Inläggav ShogunRua 01 jan 2010, 15:27

framförallt Gray Maynard tänker jag på, gärna också Edgar och Griffin
elbows Clay, elbows Clay
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav saerbarnet 01 jan 2010, 17:21

H4z3 skrev:Vilka test Shogun?
Och nej Aldo är verkligen inte en av dem.
De i WEC är sjukt bra, men bara mot varandra.

WEC är i mina ögon en division lägre än UFC, och då menar jag inte bara viktklassmässigt..

Nja en division lägre är dom väl inte om man bortser från Lightweight.. det är juh helt andra viktklasser dock men nog är det många av världens bästa i dom viktklasserna.
Användarvisningsbild
saerbarnet
Light-Heavyweight

Inläggav drue 01 jan 2010, 19:11

Ja, det är nog svårt att hitta bättre fighters i de viktklasserna ens i japan, LW bortplockat då såklart. Att de anses vara i en undre division är tyvärr bara hypen över stora människor, som i sig själv är märklig i och med att matcherna som går i WEC nästan uteslutande har bättre tempo och action än de i de högre viktklasserna.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Inläggav H4z3 03 jan 2010, 16:11

De som gått från WEC till UFC har väl inte haft så mycket att komma med vad jag vill minnas.
Men klart det är världsklass i WEC, och oftast är matcherna där i klass med Fight night galorna om inte bättre ändå. Men bara för det blir bra matcher betyder inte det nödvändigtvis att det är världens bästa personer som är uppe.

ShogunRua skrev:framförallt Gray Maynard tänker jag på, gärna också Edgar och Griffin

Håller med, Frankie Edgar vore riktigt kul att se mot BJ. De andra vet jag inte. Kanske Griffin då!
Fast nu när jag tänker efter vore det roligt att se BJ göra mos av hatobjektet Maynard.
H4z3
Middleweight

Inläggav Krang 03 jan 2010, 16:28

Frankie borde ju droppa till 145. Det finns ingen anledning att hela tiden gå mot större killar, även om han gör det bra. Aldo vs Edgar @ 145 vore grymt att se.
Fedor
GSP
Krang
Middleweight

Inläggav Kane 03 jan 2010, 17:02

Maynard har ju blivit bra mycket intressantare att kolla på nu H4z3
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav drue 03 jan 2010, 17:32

H4z3 - nämn exakt en person från viktklasserna under 155 som gått från WEC till UFC (och misslyckats) är du snäll.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Inläggav ShogunRua 04 jan 2010, 00:40

Vem bryr sig om han är "rolig" att titta på, han vinner och han gör det dominerande...då ska han ha titelmatch
elbows Clay, elbows Clay
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav H4z3 04 jan 2010, 02:08

drue skrev:H4z3 - nämn exakt en person från viktklasserna under 155 som gått från WEC till UFC (och misslyckats) är du snäll.

Kanske inge under 155, men vet bara att de personer som kommit från WEC inte gjort så bra ifrån sig. Har inga namn i huvudet just nu och har inget behov av att ta reda på det heller. Har för mig någon var upp för ett par galor sedan och floppade rejält.
Vidhåller att WEC är en nivå lägre oavsett viktklass, det är bara det jag syftar på.

Kan hålla med om att Maynard har blivit lite lite roligare att titta på.
Och visst är det som du säger Shogun att bara för man inte är rolig att titta på bör man väl få titelmatch för det om man är en dominerande fighter.
Men jag bara talar om min egen vilja, jag vill personligen inte se tråkmånsar i titelmatcher. Och han är en riktig tråkmåns även om han blivit lite roligare att se på.
Vem vet, han kanske gör en koschek och utvecklas från ren tråkbrottare till en mer komplett fighter.

Men, en brottare av så hög klass som Maynard kanske kan sätta emot BJ. Kan inte minnas så här på rak arm någon duktig brottare (förutom GSP i welterweight då) som varit upp mot BJ dock.
H4z3
Middleweight

Inläggav drue 04 jan 2010, 14:56

H4z3 skrev:Kanske inge under 155, men vet bara att de personer som kommit från WEC inte gjort så bra ifrån sig. Har inga namn i huvudet just nu och har inget behov av att ta reda på det heller. Har för mig någon var upp för ett par galor sedan och floppade rejält.
Vidhåller att WEC är en nivå lägre oavsett viktklass, det är bara det jag syftar på.

Du tänker kanske på Chael Sonnen eller Carlos Condit som inte gjort succé (även om floppa kanske är att ta i)? Men det är ju just i de viktklasser som FINNS i UFC. Där är(var) WEC absolut ett steg under, det är(var) ju UFCs farmarliga. Men i FW och BW är de som fightas i WEC absolut världsklass och sett till vikt inte på något sätt under UFCs fighters. Jag skulle till och med kunna sticka ut hakan och säga att den genomsnittliga skickligheten i dessa viktklasser är högre än densamma i UFC. Alltså, det är högre lägstanivå i WEC (i FW och BW) än i samtliga UFCs viktklasser.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Inläggav H4z3 05 jan 2010, 13:51

Ja precis, det var de två jag syftade på!
Men jag tänkte inte riktigt på det där du säger med viktklasserna.
Tänkte först inte alls på att de klasserna redan finns.

De floppade kanske inte, det var lite överdrivet, men misslyckades då :)
Håller i övrigt med om mycket du säger där Drue.
H4z3
Middleweight

Inläggav Kane 05 jan 2010, 18:56

Chael sonnen som vann över en top-5 rankad Okami, och som snart möter #1 contender Marquardt? skulle inte kalla det flopp, om något så är det välö succé
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav drue 05 jan 2010, 19:11

Kane - han fick ju kardyngdäng av Maia i första matchen, det var nog så "floppen" hände. Men sen imponerade han mot (en slö) Okami, absolut. Mot Marquardt lär han dock inte ha skuggan av en chans, KO eller sub i första att vänta. Så flopp är starka ord, på samma sätt som succé är att ta i.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Inläggav Kane 06 jan 2010, 02:05

jo sant. ville bara överdriva lite åt andra hållet :)
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav H4z3 10 jan 2010, 12:58

Haha, jag hajar poängen ;)

Sonnen kommer vara chanslös tror jag hur som helst..
Han impade mer i WEC än vad han gjort på de här matcherna i UFC.

Men vad som helst kan hända så vi får väl se.
H4z3
Middleweight

Inläggav onathanj 06 feb 2010, 20:41

Om Aldo skulle bygga lite muskler och fortfarande röra sig i närheten av den kapacitet han gör idag skulle BJ inte ha mycket till chans stående. Dock har jag sett för lite av Aldos markfärdigheter för att uttala mig...vore hur som helst en fantastiskt bra matchup...
onathanj
Nybörjare

Inläggav Krang 06 feb 2010, 23:32

Tror du inte BJ skulle ha mycket till chans stående? :)
Fedor
GSP
Krang
Middleweight

Inläggav drue 08 feb 2010, 03:38

Haha, fail. Det enda BJ Penn möjligtvis är bättre på än sitt markgame är ju att läsa motståndares stående game och fullkomligt pajja det. Lägg därtill en granithaka så skulle jag nog knappast sätta BJ som chanslös mot Aldo nej.
Life is a beach
Användarvisningsbild
drue
Heavyweight

Återgå till MMA Rykten