MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

UFC 109

Diskutera allt om UFC, Ultimate Fighting Championship.

Moderator: mma forum mods

Re: UFC 109

Inläggav Krang 21 jan 2010, 05:38

Ja han är skön :) Jag har alltid gillat honom
Krang
Middleweight

Inläggav sinner 26 jan 2010, 16:22

Tja två gamlingar..tror att Coleman har sämre kondis och sämre standup och därför kommer att förlora..
Användarvisningsbild
sinner
Lightweight

Inläggav drue 06 feb 2010, 14:46

Couture kommer vinna detta, men jag tror inte det blir en enkel seger. Coleman har trots allt lite krut kvar i tunnan och han vet att han i princip måste vinna detta för att få fightas mer i UFC, åtminstone i strålkastarljuset. Couture by UD.

Marquardt kommer visa sin mästarpotential och dominera Sonnen, men inte heller här så enkelt som man vid första anblicken kan tro. Sonnen kommer sätta hårt mot hårt i brottningen och han är helt enkelt tuff, men jag tror trots allt Marquardt tar detta via (T)KO i mitten på andra ronden.

Och så till kvällens skräll - jag tror Paulo Thiago kommer vinna över Swick! Inte för att han nödvändigtvis är bättre som fighter, men det är bara en känsla jag har. Thiago by sub i tredje ronden.

Efter att ha fått stryk stående tar Maia vinst via sub i första ronden.
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Inläggav Darbog 06 feb 2010, 17:09

Kunde inte sagt det bättre själv.
Känner på nåt sätt att Paulo Thiago är väldigt underskattad, och i kombinationen med att Swick är väldigt överskattad så tror jag stenhårt på Thiago.
Thiago by bananasplit!
Användarvisningsbild
Darbog
Light-Heavyweight

Inläggav ShogunRua 06 feb 2010, 19:28

Randy Couture vs. Mark Coleman
Couture ska vinna denna match. Coleman kanske är lite starkare men det känns tveksamt om han kan hålla Randy under sig och i övrigt känns Randy som den tveklöst bättre fightern.

Mike Swick vs. Paulo Thiago
Swick är överskattad, det tror jag med. Kunde inte Fitch avsluta Thiago så kommer inte Swick lyckas. Thiago känns som en ganska prestigelös typ i buren och kommer nog kunna grappla sig till ett decision i denna. Men vinsten mot Koscheck var alltjämt en tursmäll...

Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
Marquart är näst bäst i mellanvikten och Sonnen kommer bli en hård match men han kan inte vinna över nejt the grejt

Matt Serra vs. Frank Trigg
Trigg är bättre på brottning, hands down. Men han såg förjävlig ut i sin senaste match och Serras Jiu-Jitsu är inte att leka med så han ska nog kunna undvika en trött Triggs GnP.

Demian Maia vs. Dan Miller
Maia har knockouten mot Marquart färskt i minnet och vill inte stå med nån. Frågan är om Miller har tillräckligt bra grappling för att hålla det stående eller åtminstone undvika en submission. Jag tror att han kan ta hem det men jag blir inte förvånad om Maia drar till med en blixt-submission
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Föregående

Återgå till Ultimate Fighting Championship