MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

K-1 WORLD GP 2009 IN YOKOHAMA

Diskutera allt om K1 Fighting och Kickboxning.

Moderator: mma forum mods

K-1 WORLD GP 2009 IN YOKOHAMA

Inläggav drue 19 mar 2009, 01:22

Skriver här för jag TROR det är MMA på galan också, vet dock inte med säkerhet. 28 Mars går galan i alla fall!
Card:
Alistair Overeem vs. Remy Bonjasky
Jerome LeBanner vs. Ewerton Teixeira
Junichi Sawayashiki vs. Glaube Feitosa
Melvin Manhoef vs. Chalid Arrab
Ruslan Karaev vs. Gokhan Saki
Tyrone Spong vs. Keijiro Maeda
Peter Aerts vs. Errol Zimmerman

Ja, vad ska man säga? Alistair är minsann inte rädd, detta är väl med största säkerhet K1-fight. Gick ju bra förra gången så varför inte :]

LeBanner - får hoppas kroppen håller denna gången. Teixeira såg inte dålig ut förra galan heller!

Manhoef är ju ganska läskig, ingen högoddsare att tippa på kort match.

Alltid kul att se Aerts igen, hoppas han får igång bensparkarna riktigt ordentligt. Kan behövas nu när han är lite gammal och trött, särskilt mot dessa yngre förmågor. Känns överlag lite som ett generationsskifte på gång i K1-världen och i ärlighetens namn är det väl hög tid för det. Får se hur ynglingarna klarar sig denna gala mot de gamla rävarna...
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Re: K-1 WORLD GP 2009 IN YOKOHAMA

Inläggav ShogunRua 19 mar 2009, 11:23

[color=#BF0000]Jag flyttar den, jag är nästan säker på att det är ett renodlat K-1 kort/color].

Är Overeem bekräftad nu, jag har bara läst rykten än så länge? Det vore GRYMT att se honom i K-1 mot Bonjasky. I övrigt är det alltid kul att se dom gamla giganterna gå match även om, som du säger drue, det verkar vara ett generationsskifte på g i K-1.
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav drue 19 mar 2009, 12:24

Såg kortet på en-tracker-nära-dig så jag tänkte att det var klart, kanske var för hastigt? Sen trodde jag Melvin skulle gå MMA-fight, mest därför jag satte den i mma-sektionen, men det är möjligt att han går k1-fight istället. Spännande ser det ut i alla fall! För övrigt, var skulle en vinst här placera Overeem i rankingen? Raka vinster över förra årets och årets (2008 då) WGP-champ :]
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Inläggav ShogunRua 19 mar 2009, 12:32

Ja rent tekniskt sett borde en vinst här sätta honom som etta i K-1. Men glöm inte att japanerna frös ut Schilt nu senast, Overeem borde bli rankad etta om han vinner här men innan han möter Schilt tycker jag att det känns ovisst. Grym bedrift iallafall om han lyckas. Det säger även lite om huruvida mmafighters är grymma överlag, Freddie Roach (din jävla idiot) ;)
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Starfighter 19 mar 2009, 15:51

Va inte Overeem på G till UFC?
Användarvisningsbild
Starfighter
Heavyweight

Amatör Record: 1-1-0

Inläggav ShogunRua 19 mar 2009, 23:23

Jo det var ju prat om det, han har florerat i filmklipp tillsammans med Dana White och Semmy Schilt men inget är bestämt.
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Återgå till K1 och Kickboxning