MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

En ex-punkares väg från mäsk till renodlad MMA-Fighter

Skriv om hur du tränar och sköter din kost. Din egen journal.

Moderator: mma forum mods

Inläggav trym 28 sep 2007, 21:16

filmerna uppe nånnstanns änn?? Vill se juuuuu
var juh lite långt för mig att åka för att titta på:)
trym

Inläggav Amebix 16 okt 2007, 08:54

träning igår

skuggboxning 3x3 min .. hopprep 3x3
stations träning .. ben böj i 1,15 min
armhävningar 1,15 min
boxargång 1,15 min
dipps 1,15 min
benböj 1,15 min
armhävningar 1,15 min 2 rundor men hoppade över dom sissta armhävningarna andra rundan å gjorde sittupps istället

har ju ont i foten fortfarande så jag hppade över gemfotehopp å vad träningen å gjorde benböj å armhävningar iställat

rodd 500 meter ca 3 min

sittupps ca 300 st
Senast redigerad av Amebix 26 okt 2007, 08:53, redigerad totalt 2 gånger.
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 20 okt 2007, 18:51

träning

hopprep 10 min

kullebytter 4 längder
bakotkullebytter 4 längder
räkan i 4 längder

sen rullade vi i 1 timme nästan ... bytte av vi va 4 st så det va lagom .. rullade å kollade olika positioner
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 26 okt 2007, 08:52

träning igår ..

blev väldigt lungt fick hålla i passet för nybörjarna ..

blev lits skuggboxnin armhävninga benböj sittupps .. sen spran jag mest runt å såg till att alal gjorde rätt .. det gjorde dom inte så visk visa å hjälpa dom helatiden .. men ska iväg idag å träna idagb .. så få ta igen det då =)
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 28 okt 2007, 22:31

täningen idag bestod av att Crille glömde sussen å fick åka å hämta den .. vi andra sprang lite å hoppade över varandra.
Kasstade en 4 kg boll till varandra den som tappade fick göra 10 armhävningar

Chrille kom tillbax å då började vi me vår vanliga uppvärming på söndagar

20 armhävningar 20 sittupps 20 benböj 10 burpes
skuggboxas i 5 min ..
hopprep 5 min

den andra jabbar .. man glider lite åt sidan å slår in en bra högerkrok i sidan följt av uppercut å en högerkrog på det drillade det ett tag sen va det öppen matta

körde mycket boxning idag gick igenom massa kontringar
å sen körde vi lite mittsar 3 min mittshållaren betsämmer vad ..

20 sparkar 20 knän varannan gång på en mitts .. så snabbt man kunde
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 01 nov 2007, 22:24

träning

skuggboxades lite .. rätt länge faktist .. lite spökboll på det .. 3 mot ..h mm resten .. så det va lite spring .. lite clinch övninga muay thai plumm.. .. bara .. å sen la vi till knän mot kropp .. knän mot insidan av lår .. å så lite hopprep ..
mitts ..
3 rundor var .. 1 min .. 30 sek vila jabb å spark .. effter ca 3 gånger va det hopprep .. sen körd e vi det n¨ågra gånger till ... kroppsparing .. bara slag mot kropp ..en står i mitten .. möter alla i 20 sek var .. sen byter mitten killen å nästa går in å möter alla i 20 sek var 5 pers

sittupps . ca 300 st .100 benböj. hadde inte mycket ork idag kände3 jag .. få skärpa mig på kosten tro det va det ..
Senast redigerad av Amebix 01 nov 2007, 22:40, redigerad totalt 1 gång.
Amebix
Welterweight

Inläggav Zzzleepy 01 nov 2007, 22:37

Glöm inte våra 100 knäböj me
Användarvisningsbild
Zzzleepy
Middleweight

Inläggav Amebix 02 nov 2007, 21:26

bas rutten workout teape .. elelr vad det nu heter dom flesta vet nog vad dete för band .. det körde vi idag .. har kört det i 3 fredagar nu .. om ca 5 gånger till tror jag att vi alal som kör det kommre klara igenom det strikt inga armhävningar på knäna som det blir i slutet nu mera..

sem körde vi slut på viktor .. ficktor fick vara på mattan .. å vi nadra turades om å köra mot han i 1,15 min var .. vi va 4 st
första omgången körde jag stående .. 1,15
andra på backen tills jag klappade .. fick väll hoppa in 2 gånger å köra elelr något

tredje shootfighting 1,15
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 06 nov 2007, 08:48

träning 05 11 2007

sprang å så cirkulerade vi me armarna framåt bakot lite slag å sånt oxå
skottkärra 2 längder byte ,, 2 längder igen
lyfta kamraten å gå men han fram till väggen å tillbax igen 2 gånger
springa me korta steg å kampaten hängades i midjan stretande bakot

muay thai plumm la till knä mot kropp effter ett tag
slag slag ducka under ett slag slag slag ingen ca 4 min byte effter 1 min
jabb cross v uppercutt som bara nuddar lite snabbt upp till en v krok
den ena få bara slå jabbar å den andra bara krokar å uppercut
2 min kanske sen byte 4 gånger sammanlagt

sparring
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 07 nov 2007, 23:01

träning idag
drillade armbar från guard ..
ex man tar ena armen under/bakom hans arm håller i den andra armen dra upp foten så man ha den på hans midja håller den andra armen på hans huvud vider sig å slänger över benet man hadde på midjan över huvet .. sen fortsättning på den .. tar tag i benet å välter han .. sen körde vi fortsättning på den me att han vägra släppa sin arm håller i den .. olicka sett å få loss hans arm

sen lite sparring .. körde mot en tjej idag som inte vatt me på borttningen så många gånger så jag låg å testade lite nya goa grejer å korkade
låg på ryggen hela tiden å välte henne me bara benen mm . gjorde inge speciela avslut

körde mot en kille som jag sett några gånger han har nog vatt me några månader .. lite jobbigare kunde inte leka lika lätt men han men när man började bli van å såg vad hans svagheter va så fick jag in nårgra rear naked vilket han inte visste hur han skulle göra för att skydda sig eller komma loss .. visade han lite gick bättre för han sen

körde mot en polare som inte vatt nere på ett tag tack vare flytt å nytt jobb mm gick bra å köra me han jag tog bara positioner .. har för mig att jag inte fick något avslut på han

jag va rätt staskig i magen å okoncentrerad idag .. tur att ingen gjorde knee on belly på mig =)
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 30 nov 2007, 22:01

vet att jag inte vatt inne å skrivigt på ett tag ,,. hänt mycket nu .. ska eventuelt ställa upp i shooto i feb .. åker till thiland i 2 veckor 23 januari .. träningen har varit som vanligt för utom en vecka jag va sjuk ..

idag körde vi lite skuggboxning i 3x2 min sen hopprep i 3 min
mittsar 1-4 mittshållare säger ett .. så gör man ett slag å en spark .. säger han 3 så blir det 3 slag å en spark ... la in lite krokar å uppecut .. å nertagningar

low kick .. 5x3 ... men sträckte mig i ljumsken så fick avbryta .. ta det lungt .. hoppas fan att det går över fort .. fattar inte hur man kan sträcka sig när man kör low kick men tydligen .
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 05 dec 2007, 23:10

idag körde vi något tvärt om från anakondan altså .. nån slags omvänd anakonda .. va skit effektiv .. sen lite uppföljningar ..

sen sparring ..

ikte på ett knä på näsan idag oxå .. det e ju alltid nic .. vet man att man lever
Amebix
Welterweight

Inläggav PR00H 06 dec 2007, 13:51

brabochoke fast ovanifrån.. gillar den mkt bättre än annakondan, man skär in hårde delen i armen i sidan av nacken på motståndaren gör jävligt ont.. men bara en liten stund för sen svimmar man.
PR00H
Light-Heavyweight

Inläggav Amebix 29 dec 2007, 16:31

har varit väldig dålig på att updatera men få börja göra det igen

igår blev det SW å shooto

3 min hopprep sen började vi lite smått me grappling
vi va 3 st så en stannade kva hela tiden effter ca en runda så alla har varit inne dubbel så körde jag å xynd shooto .. lyckades få in något ben lås men annas vat jag helt överkörd känndes det som
lyckades oxå skalla xynd genom att vi stod upp å han drar ner mitt huvud å jag pressar det uppot så råkade han ha huvet där ,, pang hakan

har kört mest brottning nu på senare så jag har missat lite sånde slarva lite me guarden å sånt måste bli bättre på det
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 30 dec 2007, 04:29

började med hopprep i ca 5 min kanske .. sen gick jag olyckan å Chrille över till att en slår den andra blocka å slår på nästa som blocka som slår på en ingen står i en trekant kan man säga så slår man höger personen hela tiden
i 10 min
sen körde vi lite grappling 5 min vila i 1-2 min x7-8
fick in en riktigt snygg giliotin
å lyckades låsa armarna på en som sitter maunt å försökte flippa han så han körde ner ansiktet rakt i mattan utan att kunna ta imot vet ej hur jag lyckades me den

blev lite stående idag oxå . thai boxning . körde mot xynd som bara matade in slag hela tiden kombo effter kombo skit svårt å hålla sig kva på mattan men effter ett tag så höll jag mig i alal fall kva på mattan men fick bra me stryk
sen körde chrille å jag .. det gick bra
vi körde nog thai boxning i ca 20 min elelr så
Amebix
Welterweight

Inläggav Zzzleepy 31 dec 2007, 01:12

Kolla denna,, nått för dig kanske, :D

http://www.youtube.com/watch?v=DFCA_vbxWCk
Användarvisningsbild
Zzzleepy
Middleweight

Inläggav Amebix 03 jan 2008, 08:21

Zzzleepy skrev:Kolla denna,, nått för dig kanske, :D

http://www.youtube.com/watch?v=DFCA_vbxWCk

haha min favorit ju =) .. han har ju lite bättre stand en vad jag bruka ha .. klart något å testa
Amebix
Welterweight

Inläggav Zzzleepy 03 jan 2008, 08:56

Ja han har lite bättre setup, döljer den bättre,, Du får plugga in den och testa den sen,,
Användarvisningsbild
Zzzleepy
Middleweight

Inläggav xynd 27 jan 2008, 22:16

hur går det i thailand? någon träning eller bara Patong all day and night..
=)
Användarvisningsbild
xynd
Site Admin

Inläggav Olyckan 19 feb 2008, 19:17

Bild
Nejmen, Johnny. :oops:
Användarvisningsbild
Olyckan
Welterweight

Inläggav Akilleus 19 feb 2008, 21:37

DÄr är ni som grymmast killar, på "The Rock" :-) Skoj att se att träningen inte tar upp all tid
Akilleus
Welterweight

Inläggav Amebix 23 feb 2008, 00:15

Akilleus skrev:DÄr är ni som grymmast killar, på "The Rock" :-) Skoj att se att träningen inte tar upp all tid

haha men jag va ju full som fan då ju hahaha ... jaja ... det va skoj =9 ..
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 23 feb 2008, 00:34

jaha ... nu e jag tillbax .. datorproblem har satt stop för uppdatering å sen har jag varit i thailand .. men blev inte mycket träning där denna gången ..gick vilse effter 4 dagen tror jag det va å jaja .. men skoj hade jag i alla fall

träning idag

egen uppvärmning så jag hoppade lite rep men tröttnade rätt fort på det när det inte fanns något bra rep .. förkort rep så jag höll på där ett tag men ... så körde jag lite skuggboxning istället ..sprang lite på stället me höga knän å sånt smått å gott ..

lite mittsar i 3 min

sen va det sparring för hela slanten .. körde mot två som e bra mycket bättre en mig å sen e jag lite ringrostig effter thailand så fick bra me stryk .. men första ronden så va det mesta å känna lite på varandra .. va rätt lungt ... men sen bröt det ut 2dra ronden .. fick mig en bra smäll rakt på hakan så det skakade till bra i pallet

3 ronden körde jag mot xynd å fick bra me pingel då oxå ..

4 körde jag brottning utan nån speciel vila mellan ..

5 thai igen ingen speciel vila mellan .. här börja jag bli riktigt trött å det e väll här effter jag får messt stryk kanske

6 brottning igen fast mot en annan person

7 thai igen tror inte jag fick in några bra slag ens tror det va xynd jag körde mot här ..

8 brottning men med vila 3 min innan å vatten

9 thai sissta gången körde lungt gick igenom lite vad jag missade åhur jag skulle göra mer kombo kom vi fram till

10 brottning igen men vila innan .. 3 min men tungt vatt det

11 en lite längre vila sen körde jag brottning igen han trodde han fick mig i ett ankel lås men jag klappade inte å va påväg ur .. men det va bra för dör slutade jag sen ... super trött ... märks att man vatt borta från träningen lite väll länge så nu måste man gå igenom träningsvärk å allt igen ..

passet isäg va skoj tungt men skoj .. gick igenom några tipps stående så det ska jag försöka köra på ..
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 23 feb 2008, 21:38

kom ner till träningen, va egen upvärmning .. så jag hoppade lite rep i ca 3 min kanske .. sen sprang jag rörde axlarna framåt bakot höga knän spark i rumpan magen in magen utåt ... zig zak me benen

sen körde jag lite nacke ... stå på fötterna å på huvet ... rör huvet fram å tillbaka

va dax å köra lite teknik körde omaplata sen escape från omaplata

sen körde vi omaplata "escape" men så kopplar man bravochoke drill drill drill

sparring .. va ojämt så en fick vila .. körde mot åland lyckades koppla en triangel choke på han men han vägrade ge upp .. kämpade å kämpade men till sist så fick jag in den ..

2 vila i 4 min

3körde mot xynd fick in en triangel men tror han släppte lite men fick endå kämpa in den ..

4 åland igen .. körde som galningar .. stark jäkla åläning ..

5 vila 4 min

6 körde mot xynd ... igen ... börja bli rätt trött i kroppen men känner att jag klarar av det

7 körde mot skåningen ... han fick in väldigt bra positioner på mig men jag lyckades ta mig ur ..

nu e jag mer uppriven i ansiktet en innan så det ser ut som om jag vatt i fylle slagsmål på stan .. knäna e helt upprivna på mig oxå men .. det e det fasen värt .. få köra stående till onsdag ...
Amebix
Welterweight

Inläggav Amebix 28 feb 2008, 08:21

träningen igår

försöker mig på lite brottning .. men såren på knäna gick upp nästan direkt så man började blöda .. så jag å en polare körde lite mittsar istället ..

1 bara boxning olicka kombo .. i ca 3-4 min vila ca 1 min

2 boxning me lite kontring .. slår mitsen från sidan, man kontar

3 boxning me kontring .. kontra från ett rakt slag som man bakat undan från

4 20 low kick på vadera ben

sen fick jag hålla mittsar åt en polare som ska tävla i helgen ..

avslut me bänkpress va kansk 30-40 kilo .. vatt inte så noga mesta så man gjorde något .. 3 x 10

så träningen va rätt lungn men blev endå lite trött så .. det va nog bra träning endån =)
Amebix
Welterweight

FöregåendeNästa

Återgå till Träningsjournal