MMA Forum - Sveriges största MMA Forum

Sveriges största MMA Forum, diskutera all sorts kampsport, UFC m.m

Brock Lesnar kommer att slåss igen!

Här diskuteras de rykten som florerar kring MMA och övrig kampsport.

Moderator: mma forum mods

Brock Lesnar kommer att slåss igen!

Inläggav zeddiz 15 nov 2009, 11:49

http://www.mmamafia.net/mma-news/ufc/2672-brock-lesnar-in-bad-shape-might-never-fight-again.html

According to wrestlingobserver.com
Brock Lesnar is in extremely bad shape and there are questions as to whether he will ever fight again.

Lesnar, 32, is in far worse shape than he has been letting on. He went to Canada last week to try to get some rest, collapsed, and was rushed to the hospital. He has mono and also something else that he doesn't want to get out, and all we now is that he does not have cancer and he does not have AIDS. It is, however, extremely serious and he will not be fighting again for a long, long time, if he is able to fight again.

Dana White is heading to Minnesota tonight and will be working to get Lesnar to the Mayo Clinic or equivalent medical facility for treatment.
Användarvisningsbild
zeddiz
Champion

MMA Record: 0-0-0
Amatör Record: 0-0-0

Re: Brock Lesnar kanske aldrig slåss igen

Inläggav Kane 15 nov 2009, 13:43

Jag hatar Lesnar extremt mycket som fighter.. Jag vill ju honom väl på ett personligt plan men jag vill aldrig mer se honom fightas faktiskt. Okänsligt av mig jag vet, men hoppas såklart att han inte råkar ordentligt illa ut.
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav Nixor 15 nov 2009, 14:22

Fan vad tråkigt, hoppas han blir frisk snart,så vi kan få se han knocka Carwin ;)
Användarvisningsbild
Nixor
Middleweight

Inläggav ShogunRua 15 nov 2009, 15:34

Hade han inte svinis eller ? Körtelfeber brukar ju inte vara så extremt allvarligt.
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav roxe 15 nov 2009, 16:21

Ruskigt tråkigt. Hoppas han återhämtar sig.
Användarvisningsbild
roxe
Lightweight

Inläggav p41n 15 nov 2009, 17:47

Har aldrig riktigt förstått allt hat mot Lesnar. Känns inte heller som att det spelar någon roll om han försvarar sitt bälte fem gånger, vinner mot Fedor mm. Folk kommer alltid hata han. Varför? :?:

Hoppas han blir bättre, vore tråkigt om han förlorade en match pga sjukdom. Detta med Noguera vs Mir i minnet.
Användarvisningsbild
p41n
Welterweight

Inläggav ShogunRua 15 nov 2009, 19:36

För att han kom från showbrottning.
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav Brawler 15 nov 2009, 20:57

Kan vara svinis han har - han kanske är med i någon riskgrupp.
Han har väl antagligen tagit massa medel för att bli biff de kanske har bieffekter som nu kommer ut.

Äsch vad vet jag. Hoppas han klarar sig - han är en ganska bra fighter. Visst han har inte testats riktigt men det kommer.
Användarvisningsbild
Brawler
Light-Heavyweight

Inläggav Skalman 15 nov 2009, 21:04

ShogunRua skrev:Hade han inte svinis eller ? Körtelfeber brukar ju inte vara så extremt allvarligt.

Var väl snack om Körtelfeber samt något skit som dom inte kunnat diagnostiserat (stavning?) än.

Gillar han inte som fighter, men hoppas verkligen han blir bra och att han kan forstätta fightas. Karriärer ska inte behöva läggas på hyllan pga sjukdom.
Användarvisningsbild
Skalman
Welterweight

Inläggav p41n 15 nov 2009, 21:51

ShogunRua skrev:För att han kom från showbrottning.

Är inte det en väldigt dum anledning? Dessutom så visar det ju att man inte kan döma ut showbrottning helt. Sedan har han ju brottningen i grunden från skoltiden så som många andra i fighters har.
Användarvisningsbild
p41n
Welterweight

Inläggav DizordA 15 nov 2009, 21:52

p41n skrev:Har aldrig riktigt förstått allt hat mot Lesnar. Känns inte heller som att det spelar någon roll om han försvarar sitt bälte fem gånger, vinner mot Fedor mm. Folk kommer alltid hata han. Varför? :?:

Hoppas han blir bättre, vore tråkigt om han förlorade en match pga sjukdom. Detta med Noguera vs Mir i minnet.

Hatar inte direkt Lesnar men gillar honom inte. Tycker han är överskattad och har för få fighter för att kunna ha den attityden han har. (Sen å andra sidan så gillar jag inte många fighters med kaxig attityd.)

Däremot om han går t.ex. 10 matcher till och vinner alla så kommer jag väl ändra min åsikt om honom.
DizordA
Welterweight

Inläggav Starfighter 16 nov 2009, 12:14

Han har svininfluensa OCH något annat som han inte vill ska komma ut offentligt. Det står ju i artikeln... :P
Användarvisningsbild
Starfighter
Heavyweight

Amatör Record: 1-1-0

Inläggav Venom 16 nov 2009, 13:36

Jag gillar inte Brock som fighter. Främst på grund av hans storlek som gör att han vinner mer än hans teknik. Sen gillar jag inte hans attityd heller.

Men jag önskar honom inte ohälsa och jag hoppas han frisknar till och kan fightas igen om det är det han vill.
Användarvisningsbild
Venom
Hall of fame

Inläggav ShogunRua 16 nov 2009, 14:05

Nej det står att han har körtelfeber (mononukleos - "mono") och nåt mer. Men jag kommer ihåg att i samma veva som Carwin drog sig ur och avslöjade att han hade haft svinis att brocks camp sa att även han hade svinis.
Användarvisningsbild
ShogunRua
Moderator

Inläggav drue 16 nov 2009, 14:06

Ja, detta suger ju rätt hårt. Om inte annat för att han på detta sätt kan gå till historien som "den största HW i UFC" eller vad man nu vill (inte kilomässigt alltså) och som att han hade varit ostoppbar bara han inte åkt på sjukdomen. Skulle ju hellre vilja se honom gå matcher och antingen bevisa eller motbevisa det!
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Inläggav Kane 16 nov 2009, 17:01

Jag tror att Dana White förgiftade Lesnar eftersom han blev skraj att Fedor skulle knäcka honom som en tandpetare och att UFCs trovärdighet därmed skulle blåsas bort.
Användarvisningsbild
Kane
Champion

Inläggav p41n 16 nov 2009, 19:54

Kane skrev:Jag tror att Dana White förgiftade Lesnar eftersom han blev skraj att Fedor skulle knäcka honom som en tandpetare och att UFCs trovärdighet därmed skulle blåsas bort.

Man ska inte bita handen som föder en :wink:
Användarvisningsbild
p41n
Welterweight

Inläggav zeddiz 17 nov 2009, 01:16

UFC heavyweight champion Brock Lesnar, sidelined indefinitely from an undisclosed illness, is likely to require “major surgery” and may never fight again, UFC President Dana White today told TMZ.com.

According to White, Lesnar, who is also suffering from mono, has been hospitalized since collapsing during a trip to Canada last week. He will reportedly be transferred to the Mayo Clinic, where he’d undergo surgery for a “intestinal disorder”.

While the TMZ report is in line with earlier rumors that the illness could be career threatening, MMA Weekly, citing a source from Lesnar’s camp, reported yesterday that the illness was “nothing life threatening” and was simply complications that could be treated with antibiotics.

Lesnar had been scheduled to fight Shane Carwin this Saturday at UFC 106, but withdrew from the bout late last month before being targeted for a January return that again fell through.

If Lesnar does require surgery and remains out for the foreseeable future, an interim heavyweight title matchup between Carwin and Cain Velasquez is likely to take place in February or March.

For the latest UFC news and UFC rumors stay tuned to MMAFrenzy.com.
Användarvisningsbild
zeddiz
Champion

Inläggav Darbog 17 nov 2009, 12:23

Verkar vara en riktigt tråkig historia. Bara att hålla tummarna på att han är tillbaka lagom till UFC 114.
Användarvisningsbild
Darbog
Light-Heavyweight

Inläggav drue 17 nov 2009, 14:24

Jag skulle säga njurar/lever. Kanske har samlats lite skit där genom åren...
Användarvisningsbild
drue
Moderator

Amatör Record: BJJ: 5-2-0

Inläggav aikon 20 nov 2009, 17:48

äh, som scarface montana skulle sagt

"u need bad guys like me, so u can point your fingers and say Thats the bad guy!"

älskar att ufc har brock och hoppas att han frisknar, för tack vare honom har vi en bälteshållare alla hatar och desto roligare blir de när nån jävla hjälte kommer o spöar honom :)
aikon
Flyweight

Inläggav lillstrumpa 20 nov 2009, 21:11

aikon skrev:äh, som scarface montana skulle sagt

"u need bad guys like me, so u can point your fingers and say Thats the bad guy!"

älskar att ufc har brock och hoppas att han frisknar, för tack vare honom har vi en bälteshållare alla hatar och desto roligare blir de när nån jävla hjälte kommer o spöar honom :)

Kunde inte sagt det bättre själv! Ingen vits att hålla på och hata. Visst kan man tycka att någon är lite överspänd, men när man ändå inte känner killen/tjejen i fråga så är det ju rätt meningslöst att sitta och snacka skit om personen. Hoppas Brock hämtar sig och snart är igång i ringen igen. Vill gärna se honom mot Fedor...
lillstrumpa
Bantamweight

Inläggav Kilo 25 nov 2009, 22:24

http://bleacherreport.com/articles/2945 ... six-months

Quote:
Since Brock Lesnar first pulled out of UFC 106 people have been looking for answers. The more we found out, the more we noticed that Lesnar in much worse health than initially imagined. Lesnar has been living for over a year with a hole in his intestine and he finally had surgery to correct the issue.

UFC commissioner Dana White has said that Brock Lesnar will never fight again. Everytime he is asked the question he responds, "I don't know. We will have to wait and see." Wait no longer.

Brock's longtime friend and Jiu-Jitsu coach, Rodrigo "Comprido" Medeiros, said that Lesnar is "is getting better and that is the most important thing ... He will be fine and be fighting again within six months. I can just say that the heavyweights can stop laughing and get ready to start crying because the champion will be back soon."

Brock Lesnar has yet to release a statement on the situation himself, but his friends seem to be taking a hands on approach. A friend let the media know Lesnar was at home recovering from surgery , and now Comprido is saying Lesnar will in fact fight again.

Everything sounds positive, so let us hope there are no complications during recovery.
Användarvisningsbild
Kilo
Light-Heavyweight

Inläggav H4z3 27 nov 2009, 10:30

Jag är inget fan av Brock Lesnar, men jag tycker det vore tråkigt för sporten om han inte kom tillbaka.
Så det låter ju riktigt positivt att han kommer tillbaka inom 6 månader om det stämmer.

Sporten behöver en sån som Brock. En person att älska eller att hata.
Matcher med Brock kommer alltid att sälja.

Fan jag själv ser alltid fram emot Brocks nästa match för att se vad som händer.
Om inte annat väntar jag på den dagen någon lyckas vinna över honom.

Hur mycket man än hatar eller älskar Brock så hoppas jag verkligen han frisknar till.
Ingen förtjänar att ligga sjuka vad man än tycker om dem..
H4z3
Middleweight

Inläggav London_Parris 01 dec 2009, 02:22

Känns helt vrickat att Brock är borta på det här sättet. MMA har verkligen skjutits i sank på sistone, och det här är den sura grädden på det ruttna moset.
Användarvisningsbild
London_Parris
Welterweight

Nästa

Återgå till MMA Rykten